Skripsi

Association Between Occupational Stress and Hypertension on Spare Parts Manufacturer Workers = Asosiasi antara stres kerja dan hipertensi pada pekerja pabrik spare parts.

This Cross-sectional study was conducted in order to learn the association between occupational stress in causing hypertension on spare parts manufacturer workers. This study was done by using secondary data from a medical check-up of a spare parts manufacturer in year 2008. Several risk factors were analyzed along with occupational stress and results were discussed. Out of 77 subjects in this study, only 4 subjects were having hypertension, and among them, three were exposed to moderate-severe stressors while another subject was exposed to mild stressor. The result of this study shown no significant association between occupational stress and hypertension on spare parts manufacturer workers.
Keywords: Hypertension, Occupational Stress, Systolic Blood Pressure, Diastolic Blood Pressure.


Studi cross-sectional ini dilakukan dengan tujuan untuk mempelajari asosiasi antara stres kerja dan hipertensi pada pekerja pabrik spare parts. Studi ini dilakukan dengan menggunakan data sekunder dari medical check-up dari sebuah pabrik spare parts pada tahun 2008.Beberapa faktor risiko dianalisa bersama dengan stres kerja, dan hasil analisa dibahas. Dari 77 total subjek pada studi ini, hanya 4 subjek memiliki hipertensi, dan diantara mereka, tiga terpapar oleh stres sedang-berat, sementara satu terpapar pada stres ringan. Hasil dari studi ini menunjukkan bahwa asosiasi antara stres kerja dan hipertensi adalah tidak signifikan.
Keywords: Hipertensi, Stres Kerja, Tekanan darah diastolik, Tekanan darah sistolik.

Judul Seri
-
Tahun Terbit
2015
Pengarang

Demas Giovanni - Nama Orang
Retno Asti Werdhani - Nama Orang

No. Panggil
S15151FK
Penerbit
Jakarta : Program Pendidikan Dokter Umum S1 KKI.,
Deskripsi Fisik
xi, 28 hlm.; 20 x 29 cm
Bahasa
English
ISBN/ISSN
-
Klasifikasi
S15151FK
Edisi
-
Subjek
Info Detail Spesifik
-
S15151FKS15151FKPerpustakaan FKUITersedia
Image of Association Between Occupational Stress and Hypertension on Spare Parts Manufacturer Workers = Asosiasi antara stres kerja dan hipertensi pada pekerja pabrik spare parts.

Related Collection